|
|
Het is nu 28 jan 2023, 10:57
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Auteur |
Bericht |
Yo-han
|
Berichttitel: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 09:49 |
|
Geregistreerd: 03 apr 2012, 11:19 Berichten: 1990 Woonplaats: Maarssen
|
Aangezien ik dit forum voornamelijk via tapatalk gebruik is het altijd lastig om grote posts te doen met foto's en alles. Ik zal zo snel mogelijk proberen om een compleet verslagje neer te zetten met tal van tegenslagen en alles, maar hier alvast wat specificaties: Bak 195x80x78 (waterhoogte ongeveer 65) cm. Bean animal overloop met buizen door de muur naar de berging waar een rio 400 omgebouwd is tot bioloog. Bak is dus iets meer dan 1000L, totaal gaat er ongeveen 1200-1300L water in. Water wordt rondgepompt door 2x 6000L/u opvoerpompen die electronisch regelbaar zijn. Verlicht met 6xT5 54W dimbaar (draait nu op halve kracht) en 2x 20W LED aan weerszijde omdat de verlichting eigenlijk tekort is. Uiteraard CO2, met inmiddels een dubbel CO2 reactor. Purigen en actieve kool wordt er gebruikt. Doseerpompen om sporenelementen, PK en een stikstofmengsel te doseren. 's Nachts wordt de boel belucht om de CO2 eruit te blazen en de pH omhoog en 100% O2 te houden. Nature style inrichting met P. simulans, T. espei, N. marginatus, 20x A. borelli en nog een cleaning crew van verschillende soorten algeneters. De ombouw is nog altijd niet af, maar vordert gestaag. En ben in de berging ook nog een wasbak aan het aanleggen om makkelijk de gafzakken schoon te kunnen maken en zodat ik vanuit daar kan water verversen. Maar ook hier de nodige tegenslagen Bij deze alvast een preview van de lege bak naast mijn oude 400L aquarium: 
_________________ Een aantal van mijn oude bakken Mijn huidige 1000L+ aquarium Aquarium Design Plandora Plandora Instagram Plandora Facebook
|
|
Omhoog |
|
 |
yme
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 11:26 |
|
Geregistreerd: 01 jun 2007, 15:58 Berichten: 910 Woonplaats: amsterdam
|
zeker indrukwekkend! (maar volgens mij heb ik deze foto op een andere site al eens voorbij zien komen  ) ben zeer benieuwd naar hoe het er nu bijstaat!!!! groetjes, yme
|
|
Omhoog |
|
 |
peter hartman
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 13:42 |
|
Geregistreerd: 28 maart 2011, 19:02 Berichten: 315 Woonplaats: den haag
|
Lekker groot!
Ben benieuwd!
gr Peter
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 15:55 |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 16:04 |
|
|
De opbouw/ombouw:   Wat stenen en hout erin gelegd:  Soil en zand:  En planten maar:   Water erin:  Na een dagje was de boel helder en was dit het resultaat:  10 dagen later:  De voorgrond beplanting in het zand was tijdelijk. Ik wilde weten hoe het zou staan, maar ging er al vanuit dat het er vroeg of laat uit zou gaan omdat ik zand een veel helderder beeld vindt geven. Toen ik terug kwam van vakantie zag de bak er zo uit (na het snoeien en verwijderen van de voorgrond die ik toch niet mooi genoeg vond):  De CO2 stond veel te laag en als gevolg zat er een aardige laag alg op de stenen en op de Lilaeopsis. Nu ruim een maand later nog niet helemaal hersteld... Zal nu even wat foto's maken hoe de bak er nu bij staat;)
_________________ Een aantal van mijn oude bakken Mijn huidige 1000L+ aquarium Aquarium Design Plandora Plandora Instagram Plandora Facebook
|
|
Omhoog |
|
 |
yme
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 16:42 |
|
|
wauw! wat een bak! je ziet het pas als je naar de visjes kijkt. je referentiekader is echt helemaal zoek in zo'n bak zijn dat seiryu stenen? ik merk dat mijn KH daar echt flink van omhoog gaat. is dat bij jou ook zo? en een soil bodem! samen met die stenen is dat geen goedkoop grapje! groetjes, yme
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 16:55 |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 16:59 |
|
|
yme schreef: wauw! wat een bak! je ziet het pas als je naar de visjes kijkt. je referentiekader is echt helemaal zoek in zo'n bak zijn dat seiryu stenen? ik merk dat mijn KH daar echt flink van omhoog gaat. is dat bij jou ook zo? en een soil bodem! samen met die stenen is dat geen goedkoop grapje! groetjes, yme Vindt zelf ook dat de bak er op de foto veel kleiner uitziet, in het echt is het een flink bakbeest in de huiskamer! Zijn geen seiryu stenen, maar keishou. Expres gekozen omdat ze iets minder kalk afgeven, maar is nog altijd merkbaar dat ze het wel doen. Zit 100kg steen in, voor meer dan €400,- hout en 10 zakken soil. Mijn vriendin verklaarde me voor gek, maar ben geen student meer dus kan het eindelijk betalen!! 
|
|
Omhoog |
|
 |
Esmond
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 17:02 |
|
Geregistreerd: 02 feb 2013, 21:32 Berichten: 80 Woonplaats: Roelofarendsveen
|
Wow, wat een bak zeg! Doet me een beetje denken aan 'Nature Chaos' van 'The Green Machine'!
Bedankt voor het delen! Mogen we ook een kijkje nemen in je 'machinekamer'? Ik ben benieuwd wat er allemaal achter zit!
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 17:34 |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
yme
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 17:52 |
|
|
Citaat: Natuurlijk! Wanneer kom je langs? nou..... ik vind het ook leuk om een keer langs te komen een klein tussendoor APE uitstapje? Citaat: Zijn geen seiryu stenen, maar keishou. Expres gekozen omdat ze iets minder kalk afgeven, maar is nog altijd merkbaar dat ze het wel doen. Zit 100kg steen in, voor meer dan €400,- hout en 10 zakken soil. Mijn vriendin verklaarde me voor gek, maar ben geen student meer dus kan het eindelijk betalen! keishou, weer wat geleerd! ja, wat een geld he! toen ik met mijn 2 tassen vol met hout binnen kwam lopen en riep dat het een koopje was voor die 15 euro per wortel en vervolgens mijn seiryu stenen ging bestellen, heeft mijn vriendin de volgende dag een nieuwe tv gekocht!  (onder het motto: geld uitgeven kan ik ook en nu kunnen beiden naar iets nieuws kijken!) ziet er nu al strak uit! prachtig! dat wil je echt van dichtbij bekijken prachtige vissen en wat een helder water (is niet het geval in mijn bak... moet ik eens een topic over openen.. hmmm... doe ik vanavond wel) groetjes, yme
|
|
Omhoog |
|
 |
Esmond
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 18:32 |
|
|
Cool om ook de hardware te zien! Zijn dat twee 'Cerges DIY reactors'?
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 19:02 |
|
|
|
Omhoog |
|
 |
Esmond
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 20:18 |
|
|
Yo-han schreef: Esmond schreef: Cool om ook de hardware te zien! Zijn dat twee 'Cerges DIY reactors'? Jep Gaaf, daar ben ik ook mee bezig. Mijn 7-up water (CO2 bellen) vind ik er toch niet mooi uitzien. Wat gebruik je als 'behuizing'? De pot zelf zeg maar!?
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Yo-hans 1000+ Geplaatst: 18 aug 2015, 21:59 |
|
|
yme schreef: Citaat: Natuurlijk! Wanneer kom je langs? nou..... ik vind het ook leuk om een keer langs te komen een klein tussendoor APE uitstapje? Altijd wellkom Yme, en vergeet je oxyguard niet, daar ben ik nog altijd benieuwd naar Esmond schreef: Gaaf, daar ben ik ook mee bezig. Mijn 7-up water (CO2 bellen) vind ik er toch niet mooi uitzien. Wat gebruik je als 'behuizing'? De pot zelf zeg maar!? Daar hou ik ook niet van nee. Maar ik heb gewoon een standaard waterfilter behuizing gepakt. Hadden er toevallig nog een paar liggen op mijn werk.
|
|
Omhoog |
|
 |