Ontzettend lang geleden dat ik gepost heb in dit topic. Maar na lange tijd van zwoegen (sinds de huiskeuring van 2009 eigenlijk voortdurend op zoek geweest naar een goed evenwicht) begint het steeds meer ergens op te lijken. Toen ik die eenmaal gevonden had kreeg ik een klein jaar geleden met een enorme tegenslag te maken waardoor ik ruim de helft van mijn vissen en planten ben verloren. Nu begint de bak eindelijk weer op de goede weg te raken. Foto's maken kan ik nog steeds niet helaas. Bak is nog een beetje wazig (had vandaag de Glyceria binnen gekregen waardoor de Vallisneria er uit moest), veel stofvuil en sommige plantjes kunnen wel wat strakker geplant worden, maar eerst maar weer even wat rust gunnen.

Plantenbestand van links naar rechts, van voor naar achter:
1. Glyceria maxima
2. Microsorium pteropus 'narrow' of 'phillipines'
3. Glossostigma elatinoides
4. Blyxa japonica
5. Ludwigia palustris 'green'
6. Cryptocoryne wendtii (??)
7. Rotala rotundifoliae
8. Heterantheran zosterfolia
9. Ceratopteris thalictroides
10. Lobelia cardinalis 'small'
11. Pogostemon helferi
12. Myriophyllum mattogrossense
13. Microsorium pteropus 'windelov'
14. Nymphaea lotus 'green'
15. Barclaya longifolia
16. Hygrophila difformis
17. Vesicularia dubyana
18. Hydrocotyle leucocephala
19. Ludwigia inclinata
20. Myriophyllum aquaticum
21. Hemianthus micranthemoides
Helaas geen drijvende Nymphaea glandilufera. Deze heeft helaas ook de geest gegeven.
De Glyceria, Glossostigma, beide Ludwigia's en Pogostemon zijn net nieuw en moeten op de Glyceria nog hun submerse vorm aannemen. De Hygrophila heeft nog wat last van aanslag, maar de Lobelia zijn daar gelukkig helemaal vanaf. De Barclaya is net uitgelopen en de bedoeling is dat deze het gat opvult tussen de Myriophyllum mattogrossense en de Hygrophila. Links staan wat verdwaalde stekjes van Ludwigia repens, de wieberen wanneer de inclinata aanslaat.
Visbestand bestaat overigens uit:
6 Epiplatys dageti
6 Danio albolineatus (worden niet meer aangevuld)
15 Hemigrammus bleheri
9 Paracheirodon simulans (vul ik aan tot 14 stuks wanneer de Danio's er niet meer zijn)
2 Cleithacara maronii
2 Ancistrus sp.
4 Pangio kuhli
1 Epalzeorhynchus kallopterus
5 Botia striata
2 Botia lohachata (overblijvers)
x aantal vuurgarnaaltjes.
Brandt maar los. Tips, opmerkingen, adviezen alles is welkom.