ikkie schreef:
Ziet er erg mooi uit. Je bent lekker aan het experimenteren. Ben je niet bang dat dat hout snel gaat rotten?
Wat heb je er nu in zwemmen in plaats van de maanvissen? ik wil wel wat actuele foto's zien. Ben er nog lang niet op uitgekeken.
Nu zwemt er een bestand aan kleine visjes in die ik mooi vond en een aantal iets grotere (die ik eigenlijk niet in mijn bak had moeten doen omdat deze mijn voorgrondplantjes continue uit de bodem gooien maar te leuk waren om er niet in te doen)
Bestand:
- 25 Paracheirodon simulans
- 25 Trigonostigma espei
- 20 Hyphessobrycon herbertaxelrodi
- 15 Nannostomus marginatus (waarvan enkele geen marginatus zijn want deze hebben de rode streep over de hele lengte en rode stippen in de staart, wel super mooi!)
- 25 Otocinclussen waarvan 3 eigen kweek!
- 20 Caridina Multidentata
- nog enkele white pearl en propinque garnaaltjes
- 2 schitterende Apistogramma Nijsseni
- Microphis brachyurus
En dan de vissen die ik beter had kunnen laten (niet ideaal in een planten aquarium met voorgrondplanten, zelfs niet als je een mooi strandje voor ze maakt):
- 6 Corydoras sterbai
- 1 hele oude Corydoras leucomelas (enige overlevende van mijn vorige aquarium)
- 3 Pseudogastromyzon myersi
- 1 Pseudogastromyzon cheni
- 4 Pseudogastromyzon fasciatus
- 2 Pangio kuhlii
En tot voor kort 4 Sewellia lineolata, maar deze zijn verhuist naar een eigenbakje, ingericht als vietnamees biotoopje (vrij geinterperteerd want ook dit is natuurlijk een planten aquarium geworden maar dan met alleen vietnamese planten). Hier zitten ze samen met vietnamese danio's en vietnamese garnaaltjes.
Foto's van enkele van mijn bewoners:

Boos kijken kunnen ze wel:

En hier de beste foto die ik zo snel kon maken van de speciale nannostomus. Er is vast wel iemand hier die mij kan vertellen welke soort dit is:

Mijn bellenblazende microphis brachyurus:

En mijn pseudogastromyzontjes: links de cheni, de gestreepte de fasciatus en de overige myersi:

Zoals je ziet ligt er overal substraat op het zand dankzij de bodembewoners. Na de vakantie wil ik mijn bak weer om gaan gooien en dan is de bedoeling om overal tussen het zand en het substraat stenen te gaan leggen om dit te minimaliseren want ik word een beetje moe van het zand mooi houden maar wil het zand wel behouden want de vissen houden er duidelijk van.
Over het hout: ik heb alle rotte (zachte) delen er zoveel mogelijk uit gesneden voordat het mijn bak inging. Rotten deed het niet echt, alleen de delen die onder het substraat zaten stonken wel toen ik de bak leeghaalde, maar ach, in de natuur rot er ook hout in het water... Is weer plantenvoeding voor mijn planten
Johan