|
Het is nu 21 maart 2023, 16:00
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Henny
|
Berichttitel: Plantjes uit Australië of PNG gezocht Geplaatst: 11 okt 2017, 13:03 |
|
Geregistreerd: 05 jan 2011, 20:11 Berichten: 32 Woonplaats: Rotterdam
|
Soort: alle planten uit bovenstaande regio In onze database: Wil ik maximaal voor betalen: in overleg Na de afgelopen jaren cichlidenbakken te hebben gehad met alleen Echinodorus en Vallisneria soorten, ben ik verliefd geworden op regenboogvissen en heb nu mijn tweemeter bak gevuld met twee grote soorten en mijn 1.30m bakkie met twee kleinere soorten. Nu is het tijd om een mooi beplante bak te maken, want met deze vissen kan dat prima. Ik wil een poging wagen om biotoopgericht naar planten te zoeken, maar in de winkels is het aanbod daarin naadje. Mijn hoop is dus op jullie gevestigd. Wie o wie heeft er plantjes die uit Australië of Papoea Nieuw Guinea komen? Mvg Henny
_________________ Mijn man kijkt TV en ik kijk aquarium!
|
|
Omhoog |
|
 |
Yo-han
|
Berichttitel: Re: Plantjes uit Australië of PNG gezocht Geplaatst: 12 okt 2017, 07:29 |
|
Geregistreerd: 03 apr 2012, 11:19 Berichten: 1990 Woonplaats: Maarssen
|
Er zijn in de winkels zat planten uit Australië te vinden. Denk aan Glossostigma, Ranunclus, Pogostemon stellatus, mosbol, eikenbladvaren, Eleocharis pussila (vaak verkocht als parvula), Hydrocotyle verticalata, verschillende Marsilea soorten en Vallisneria. Dan zijn er nog enkele wereldwijd voorkomende soorten zoals Bacopa monnieri en enkele Ludwigia soorten die ook in Australië ongetwijfeld voorkomen. De lijst met soorten die niet regelmatig in de winkel te krijgen zijn (zoals Blyxa auberti) is nog langer, wellicht heeft iemand hier iets daarvan. Ik heb toevallig geen enkele plant uit Australië in mijn bak...
_________________ Een aantal van mijn oude bakken Mijn huidige 1000L+ aquarium Aquarium Design Plandora Plandora Instagram Plandora Facebook
|
|
Omhoog |
|
 |
Henny
|
Berichttitel: Re: Plantjes uit Australië of PNG gezocht Geplaatst: 12 okt 2017, 07:45 |
|
Geregistreerd: 05 jan 2011, 20:11 Berichten: 32 Woonplaats: Rotterdam
|
Bedankt voor je uitleg.
_________________ Mijn man kijkt TV en ik kijk aquarium!
|
|
Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|