|
|
Het is nu 21 maart 2023, 16:25
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 7 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
1walter9
|
Berichttitel: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 03 nov 2017, 06:31 |
|
Geregistreerd: 24 aug 2015, 11:53 Berichten: 324 Woonplaats: Omgeving Rotterdam
|
Soort: Maakt niet uit, alle stekjes zijn welkom, voorkeur gaat wel uit naar de groene soorten. In onze database: Ja Wil ik maximaal voor betalen: Komen we wel uit toch?
|
|
Omhoog |
|
 |
Patrick K.
|
Berichttitel: Re: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 29 dec 2017, 23:58 |
|
Geregistreerd: 07 dec 2012, 22:45 Berichten: 102 Woonplaats: Oosterhout (N.Br.)
|
Ik heb een aardige groep van - volgens mij - Cryptocoryne undulata. Er is best aardig wat verwarring over de soorten en de benaming, dus misschien kom jij wel ergens anders op uit. In elk geval is het een groene soort.
Je mag hier best een paar stekken komen ophalen, hoor. Zelf sta ik op het punt mijn aquarium vrijwel helemaal opnieuw op te starten omdat ik (waarschijnlijk door de bodem die ik destijds gekozen heb) de blauwalgen niet de baas kan worden. Maar blauwalgen zijn van losse plantjes heel makkelijk af te spoelen, dus dat hoeft voor jou geen probleem te zijn. Laat me maar weten wanneer je langs wilt komen.
Groeten, Patrick
_________________ Kleur in je leven hoeft niet binnen de lijntjes !!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
1walter9
|
Berichttitel: Re: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 30 dec 2017, 09:51 |
|
|
Hai. Bedankt voor je reactie. De crypto die je benoemd is moeilijk te vinden op Google, weinig voorkomende soort in Nederland, waarschijnlijk is het deze niet. Op de foto in Google zie ik dat de planten uiteindelijk bruine bladeren gaan krijgen. Zijn de volwassen planten bij u nu groen of bruin?
|
|
Omhoog |
|
 |
Patrick K.
|
Berichttitel: Re: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 15 maart 2018, 01:25 |
|
|
Sorry, ik had je antwoord niet gezien en reageer dus erg laat.
Ik heb deze plant inmiddels een jaar of 15 en alle bladeren zijn groen, bladstelen zijn roodbruin. De plant wordt pakweg 15 centimeter hoog en maakt veel stekken, ik moet er regelmatig van verwijderen. Mocht je ze nog steeds willen dan kan dat.
|
|
Omhoog |
|
 |
Patrick K.
|
Berichttitel: Re: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 15 maart 2018, 01:27 |
|
|
P.S. ik heb dus aardig wat tijd gehad om de soortnaam te achterhalen en denk toch echt vrij zeker te weten dat het Cryptocoryne undulata is.
|
|
Omhoog |
|
 |
1walter9
|
Berichttitel: Re: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 15 maart 2018, 06:31 |
|
|
Ja hoor, ik wil ze zeker nog hebben, groen is goed. Ik stuur je een email.
|
|
Omhoog |
|
 |
1walter9
|
Berichttitel: Re: Cryptocoryne soorten, alle groene soorten. Geplaatst: 04 apr 2018, 20:43 |
|
|
Ik heb je weer een email gestuurd
|
|
Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|