|
Het is nu 21 maart 2023, 15:29
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|
Auteur |
Bericht |
Patrick K.
|
Berichttitel: 'harde' planten gezocht Geplaatst: 28 apr 2020, 23:48 |
|
Geregistreerd: 07 dec 2012, 22:45 Berichten: 102 Woonplaats: Oosterhout (N.Br.)
|
Soort: meerdere
Mijn koppel Herotilapia multispinosa heeft de laatste weken een aantal nesten na elkaar gehad, en maakt er dan een gewoonte van alle planten in hun (best royale) territorium te slopen. Ook hebben ze alle Vallisneria spiralis sneller opgegeten dan die groeit, wat op zich best een prestatie is. Het resultaat is wèl dat de linkerkant van mijn bak (hoewel die natuurlijk onderwater staat) op een woestijn is gaan lijken.
Ik ben daarom op zoek naar planten met harde bladeren (die lusten ze niet graag), en ik denk daarbij aan de volgende soorten: - Bolbitis heudeloti - Cryptocoryne balansae (C. crispulata) - Echinodorus bleheri, of E. argentinensis - Echinodorus sp. ‘Aflame’ - Lagenandra meeboldi sp. ‘Red’ - Proserpinaca palustris (deze dan voor in de hoek waar ze hun territorium niet kiezen)
Uiteraard ben ik ook geïnteresseerd in alternatieven, want ik heb vast nog niet overal aan gedacht.
Wie heeft van deze, of vergelijkbare, soorten gewortelde stekken (als ze niet goed genoeg geworteld zijn krijgen ze direct zwemles)? En dan liefst op een vanuit Oosterhout (N. Br.) enigszins bereikbare locatie?
Ik zit in de WSNP (schuldsanering) en kan dan ook niet heel veel bieden, maar een redelijke vergoeding is natuurlijk wel bespreekbaar. En ik kan op dit moment een auto gebruiken (mijn moeder zit dik in de Covid-19 risicogroep en gaat voorlopig dus nergens heen, ik kan haar auto gebruiken), dus een beetje reizen is geen probleem.
Ik hoop dus dat ik hiermee mijn bak een beetje kan 'vergroenen'. Wie helpt me daarbij?
Groeten, Patrick
_________________ Kleur in je leven hoeft niet binnen de lijntjes !!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|