|
Het is nu 21 maart 2023, 16:10
|
Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Patrick K.
|
Berichttitel: gevraagd: harde planten Geplaatst: 30 apr 2020, 23:44 |
|
Geregistreerd: 07 dec 2012, 22:45 Berichten: 102 Woonplaats: Oosterhout (N.Br.)
|
Mijn koppel Herotilapia multispinosa heeft de smaak goed te pakken. Ze maken het ene nest na het andere en maken daarbij (hoewel ze volgens de literatuur bodem en planten met rust laten, maar ze kunnen kennelijk niet heel goed lezen) van de linkerkant van mijn aquarium een ware woestijn. Wat enigszins zacht is wordt opgegeten en wat nog niet genoeg beworteld is uit de grond gesleurd.
Ik heb al heel wat beplantingsplannen gemaakt maar die zijn hiermee eigenlijk allemaal verleden tijd.
Maar: als het niet kan zoals je wilt, moet je maar willen zoals het kan. Ik ben daarom op zoek naar planten met harde bladeren. En in het bijzonder naar de volgende soorten: - Cryptocoryne balansae - Echinodorus bleheri, of E. argentinensis - Echinodorus sp. ‘Aflame’ - Lagenandra meeboldi sp. ‘Red’
_________________ Kleur in je leven hoeft niet binnen de lijntjes !!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
Patrick K.
|
Berichttitel: Re: gevraagd: harde planten Geplaatst: 02 jan 2021, 01:48 |
|
Geregistreerd: 07 dec 2012, 22:45 Berichten: 102 Woonplaats: Oosterhout (N.Br.)
|
Even een up-je.
Ik ben nog steeds op zoek naar "harde" aquariumplanten, en dan met name naar soorten die voor meer contrast in mijn bak kunnen zorgen.
Ik heb inmiddels een mooie Echinodorus bleheri in mijn bak staan, maar ik zoek nog steeds naar: - Aponogeton crispus sp. "Red" - Barclaya longifilia sp. "Red" - Bolbitis heudeloti of B. heteroclita - Cryptocoryne balansae - Echinodorus osiris sp. "Rubra" - Echinodorus sp. "Aflame" - Lagenandra meeboldi sp. "Red" - Shinnersia rivularis sp. "Weisz-Grün"
En dit dus liefst niet al te duur en niet al te ver van Oosterhout (N.Br.).
En natuurlijk zijn leuke alternatieven nog altijd van harte welkom!
_________________ Kleur in je leven hoeft niet binnen de lijntjes !!!!!
|
|
Omhoog |
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 2 berichten ] |
|